Pré-incasso

Optimalisering van uw debiteurenbeheer begint bij de activiteiten die u verricht vóórdat u uw vorderingen onderbrengt bij een incasso-onderneming. Het is daarbij van belang dat dit professioneel gebeurt. In deze pré-incasso fase zijn de kosten relatief laag, terwijl uw debiteur niet merkt dat u reeds gebruik maakt van de diensten van een extern bureau. Inkasso Unie biedt een aantal diensten die u volledig en naadloos kunt integreren in uw eigen processen. Deze diensten dragen bij aan een verhoging van uw cashflow en het voorkomen van incasso’s.

Als eerste incasso-onderneming in Nederland heeft Inkasso Unie in 2007 AcceptEmail in haar incassodiensten geïntegreerd. Deze electronische variant van de acceptgiro combineert het enorme bereik van email met realtime betaalmethoden.

In de pré-incassofase kunt u een stap verder gaan door ook de telefonische incasso bij ons onder te brengen. Wij bellen dan uw debiteur onder uw naam en wij controleren of de debiteur daadwerkelijk betaalt. Onze afdeling telefonische Incasso omvat bijna 100 callcenter werkplekken en is ook in de avonduren en op zaterdagen geopend.

De profitletter is de laatste stap in de pré-incasso fase: er wordt een brief verzonden met daarop zowel uw als ons logo. De ervaring leert dat hiermee vaak de juiste “tone of voice”, dwingend doch klantvriendelijk, wordt ingezet. Na verzending van profitletters worden nog relatief veel betalingen gedaan. Dit verhoogt uw inningspercentage.